Posted on

5 יתרונות בריאותיים של שמן זרעי המפ

שמן זרעי המפ הוא מקור מעולה לחומרים מזינים באיכות גבוהה, ובעל היסטוריה ארוכת שנים בתרבות המזרח כתרופה רבת שימושים.

על אף הפופולאריות הרווחת שלו, מנעה דעה קדומה הנובעת מקישור בינו ובין חשיש את שימושו הנפוץ במערב. על אף שהשמן אינו מכיל כלל THC, הרכיב הפסיכואקטיבי במריחואנה ובחשיש, שמן המפ עדיין נחשב מפוקפק לאנשים מסוימים.

למרבה המזל גובר החינוך ושוק שמן זרעי ההמפ גדל בארה”ב, כאשר מספר האנשים המבקשים אותו עבור יתרונותיו הבריאותיים הולך וגובר.

שמן המפ נוטיבה 236 מיליליטר Nutiva

1. מחזק את בריאות הלב

לשמן ההמפ יחס של 3:1 בין חומצות שומן של אומגה 6 ולחומצות שומן של אומגה 3, יחס שהתגלה כמיטיב עם בריאות הלב ומעודד תפקוד תקין כלי דם ולב. החומרים המזינים להלן בעלי תפקיד חשוב מאוד בתהליכים ביולוגיים רבים וייתכן שאף עוזרים למנוע מספר מחלות ניווניות.

2. מסייע לבריאות העור, השיער והציפורניים

שמן זרעי המפ משמש לעיתים קרובות כקרם לחות לעור, ובצדק. מחקרים הצביעו על כך ששמן זרעי המפ יכול להפחית באופן דרמטי יובש בעור ולהקל על גירודים וגירויים. בנוסף לכך, רכיביו נוגדי החמצון והאנטי- דלקתיים עשויים להגן מפני תהליך ההזדקנות ולרכך את העור.

3. הזנה מצוינת עבור המוח

שמן זרעי המפ מכיל חומצות שומן חיוניות, כולל חומצה דוקוסהֶקְסנואית (DHA), הנחוצה להתפתחות המוח. DHA היא קריטית לבריאות המוח כמו גם לרשתית העין, בייחוד בשנה הראשונה לחיינו. אמהות הנוטלות תוספות שמן זרעי המפ במהלך ההיריון עשויות לחזק את ההגנה על המוח והעין אצל התינוק המתפתח.

4. תוספת חומצות שומן נטולת כספית

נטילת תוספת שמן דגים היא דרך מועילה להעלות את רמת האומגה 3 בתזונה שלך, כאשר מדובר בחומר מזין החיוני להתפתחות המוח, בריאות המערכת החיסונית וויסות מצבי הרוח. אמהות מצפות בהחלט מעוניינות שייכלל בתזונה שלהן: אולם, דגים מכילים רמות גבוהות של כספית העלולות להזיק למנגנונים נוירולוגיים והתפתחותיים אצל התינוק שטרם נולד. למרבה המזל, שמן זרעי המפ משמש אלטרנטיבה נהדרת לתוספים המסורתיים של אומגה 3 אשר איננה מהווה סיכון להרעלת כספית.

5. מחזק את המערכת החיסונית

נמצא כי חומצות השומן החיוניות המצויות בשמן זרעי המפ מעודדות בקטריות בריאות במעיים ומחזקות את תפקוד ותגובות מערכת החיסון. החומצות הללו עשויות להיות יעילות מאוד בעונת השפעות כאשר וירוסים משתוללים בבתי ספר, במקום העבודה ובמהלך הפגישות השוטפות שלנו בחיי היום יום.